از خــون سرخ بهمن سـرسبز شد بهاران              

اندیشه بـــــاور شد، در امـــــــــتداد باران

بر صخره‏های همت جوشیده خـون غیرت            

   بانگ سرود و وحـــدت آید زچشمه‌ساران

والــــفجر بهمن آمد، فـــــصل شکفتن آمد            

   بر پهندشت باور، خــالی است جای یاران

 

بهمن، یادآور حماسه پرشکوه و کم‌نظیر ملتی است که توانست تحت رهبری و هدایت بزرگمردی فرزانه و روحانی و با بهره‌گیری از دین مبین اسلام در رویارویی خونینی مقابل استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کند و بار دیگر نقش تاریخی و بی‌مانند خود را در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی تجدید کند.

در بهمن‌ماه 57، جهان شاهد تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ بود. قیام ملتی مصمم و یکپارچه با قلب‌هایی سرشار از عشق و ایمان. در بهمن‌ماه، رهبر بزرگ و نستوهی، پس از سال‌ها دوری از وطن، قدم بر خاک گلگون میهن گذاشت تا آزادی و استقلال را نصیب امتی خداخواه کند. امام آمد و عظمت، شرافت و افتخار به همراه آورد و به فرموده مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای(مدظله العالی) «امام آمد تا به نام خدا سفینه نجات خلق را از میان لجه‌ای خون به ساحل پیروزی رهنمون شود. و بدین سان بهمن 57 طلوع دوباره اسلام ناب محمدی(ص)، تجدید حیات مستضعفان و خشنودی حضرت ولی‌عصر، مهدی موعود(عج) را نوید داد.

سلام بر تو ای مطلعِ فجر، ای سپیده سحر، ای انفجار نور، خوش آمدی. خوش آمدی که با آمدنت زنجیرهای سنگی از گردنمان گسیخت، کمرهای خمیده‌مان راست شد، بر لب‌های پژمرده‌مان شکوفه‌های تبسم نشست، در قلب‌های سوخته‌مان گلبوته‌های عشق و امید رویید و بر گونه‌های زردمان گل‌خنده‌های شادی نمودار شد. خوش آمدی که با مقدمت، عطر آزادی به جای بوی باروت در فضای میهن اسلامی‌مان پیچید و قفس‌ها شکسته شد. خوش آمدی که با آمدنت، سوز و سرما از شهر و دیارمان گریخت. خوش آمدی ای فجر پیروزی. تو طلوع آزادی وطن، بارش مهتاب، ترانه عشق، نردبان عروجی. مقدمت را گرامی می‌داریم و پیامت را پاسداری می کنیم.

  

ایام‌الله دهه مبارک فجر، طلیعه سالگرد سی و چهارمین
بهار آزادی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی
بر
 ملت غیور و  قدرشناس ایران اسلامی مبارک باد.
 




برچسب ها : مقاله  ,